2015. december 3., csütörtök

La Torrefazione

La Torrefazione

Itt még nem jártunk eddig, ez a Fratello Torrefazione és az Il Birrificio testvére. A gyanúsan hasonló név miatt én egy pár hónapig azt hittem, hogy egy helyről van szó. Úgy voltam vele, hogy a "Fratello-család" kipipálva. Ámde mégsem.




Helyileg igazából egy sarokra van a Fratellotól. Stílusra is hasonló, menüs-ebédlős kávézó szerintem a kategóriája.
A dolog pikantériája, hogy nem olyan rég kalkuláltam ki, hogy ez valójában két különböző hely és csak körülbelül tudtam a helyét. Éppen az utcán álltam, amikor is elővettem a GPS-t, hogy megnézzem pontosan merre is van. Természetesen pont az ajtaja előtt álltunk. :D
Úgyhogy nem olyan nehezen meg is lett.




Ez a lépcső vezet a menü-mennyországba, balra ugyan nem a második ajtó, de van balra és jobbra is elfordulási lehetőség. A pult jobbra található (plusz pár asztal), balra pedig csak asztalok vannak. De mind a kettő helység viszonylag pici, olyan ebédlőszerűen vannak az asztalok elrendezve. Úgyhogy akár akarja az ember, akár nem a mellette lévő ismeretlenekkel akkor is családi ebéd jelleget ölt az ittlét.




Masinaügyileg, majdnem a Fratellóhoz hasonlít, azzal a különbséggel, hogy:

La Marzocco GB5 3 Group (a Hydra helyett), ezzel most találkozok itt először (meg egyébként is).
Nuova Simonelly Mythos One
Mazzer Robur

Itt csak espresso-alapú italok vannak, vagy a szokásos gépi filterkávé, brew bár nincsen. Ez érthető is, mert nagyon-nagy a forgalom, ez is az egyetem, könyvtár és a forgalmas helyek közelében van. Pont mint a Fratello (lévén, hogy egy sarokra van), ezért is furcsa, hogy ott meg van szifon. Talán ott többen dolgoznak valamennyivel, úgyhogy van rá külön ember, itt csak ketten voltak állandóan a pultban.




Itt látható a menü, a filtergép és a kávé-készlet.




Ami itt is folytatódik, természetesen ide is a Kaffa szállít. Úgyhogy szemes változatban is meg lehet a kávéikat vásárolni és persze folyékony formában is azt kapja az ember.




Mi is utóbbi változatot kértük, nekem nem volt az itallapon, amit szerettem volna, de a srác gond nélkül megcsinálta, miután elmondtam, hogy több tejes espresso macchiatot kérek, tehát valami cortado-szerűt. Teljes mértékben olyat kaptam, úgyhogy kiolvasta a gondolataim.

A kávét egyből felismertem, nem kellett meg sem kérdezni. Ezt használtuk a SLUSH-on, úgyhogy már tárolódott némileg. Kaffa Roastery Barista blend. 100% arabica (Guatemala/Kolumbia 50/50). Sötétebb pörkölés, olyan "hazai" ízeket sugárzó. Inkább a mogyorósabb ízvilág felé orientálódó. Nagyon furcsa, hogy ennyire elszoktam tőle itt, a Nordic Approach egyik hazájában.

A másik egy kicsi cappuccino volt (kis tej, kis kávé - mivel mindenhol mást jelent).




A Fratello-család háza táján is elég sok tehetséges barista megfordul, mind a három üzletükben. A Fratello-nál dolgozik a tavalyi latte art bajnok is.




Ó, és egy különlegesség, amit már máshol is láttam. Mondjuk nem olyan nehéz kiszúrni, így a piros csomagolásával. Ez természetesen a mikulás kávé. Ami nevéhez adódóan kizárólag olyan kávéból készül, ami egyenesen a mikulás rénszarvasainak a gyomrán halad át. Az értéke felbecsülhetetlen, kizárólag dísznek van.




Van egy pici sütis pult is, ahol még minipezsgők is vannak. Macaron és társai foglalnak itt helyet.




A pulton meg van muffin, aminek olyan muffin íze van. Azon belül ez egy áfonyás verzió. A szakértő megállapította, hogy várakozásaival ellentétben, nem ugyanolyan, mint a Fratelloban. Ennek joghurt-krém volt a közepében, úgyhogy nem volt olyan finom, mint az előző. Az áfonya és a tésztája stimmelt.

Pricewise:

Pult alól a cortado: 3,3 euró (1.056 Ft)
Cappuccino            3,6 euró (1.152 Ft)
Muffin                     3,5 euró (Ugyanannyi, mint a cappuccino, csak 10 centtel kevesebb, tehát, végeredményében, nem ugyanannyi)

Sőt kérhettük volna a legújabb Kaffa-kávéból is, ami a Kenya Kiriaini Peaberry, ezt már csak a végén beszéltük.
Kávé teljesen korrekt volt (csak elszoktam tőle), a kiszolgálás még annál is inkább. Ez a hely nem annyira árasztja magából a nyugalmat, mint mondjuk az Andante. Nagyon forgalmas, de így sem másznak bele az emberek a másik aurájába.

A srác a végén a mellettünk lévő asztalnál evett, úgyhogy itt nincs az, hogy az alkalmazottnak el kell bújnia, vagy inkább ne is egyen. A Fratelloban is ugyanezt láttuk, ez szerintem egy teljesen pozitív dolog, hogy nem úgy tartják a munkaerőt, mint valami gépet. Ez csak egy ilyen kis lábjegyzet, nekem nagyon tetszik ez a megoldás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése